fredag den 22. maj 2009

Skyerne over Vesterbro..

- Denne roman læste jeg i nat (efter jeg som bekendt er blevet færdig med Turèllkrimierne natten forinden) - af Thomas Aagard Skovmand og bogen var lidt af et impulskøb fra min lokale kiosk (som osse handler med tegneserier i øvrigt) fordi det var noget med spænding og vesterbro - to sikre tiltrækningsaspekter for mig der elsker at læse om byen.. Og jeg var sgu positivt overrasket, den var velskrevet og spændende (gennemkværnede den på to timer inat mellem 03-05 på arbejdet).. Ret skægt at sidde på vesterbro om natten og læse om forbrydelser, prostitution/trafficking, som i bogen foregår i gaderne lige omkring mit arbejde (kunne fra vinduerne se flere af de i bogen omtalte gader, mens jeg læste) og havde i morges sådan lidt turist-i-min-egen-by-fornemmelser da jeg cyklede hjem - lagde mere MÆRKE til de ellers velkendte gaders butikker, caféer, bordeller mv. fordi jeg jo lige havde læst om disse..

Men en anbefalelsesværdig roman, ingen tvivl om dette..

Og nu er jeg så gået i gang med Copenhagen Noir-novellerne - København på noir-måden, right up my alley!!

Og så blev jeg ellers rasende i præcis 3 minutter da jeg stod op idag ved 17tiden (sov længe), for da jeg skulle flytte mine ting til opmagasinering for en uge siden havde jeg en måned forinden ringet til mit forsikringsselskab og meldt adresseændring og fået forsikret mine opmagasinerede ting og eftersom jeg i januar HAR forudbetalt indboforsikring for hele 2009 spurgte jeg så OM denne flytning ændrede min præmie, svaret fra forsikringsselskabet var klart NEJ, at præmien var forudbetalt og at der ingen stigning kom.. Og så idag ligger der pænt brev fra forsikringsselskabet med en ekstra regning på 850 dask pga. præmieændring pga. flytningen.. Jeg røg helt op i det røde felt og trykkede arrigt nummeret til selskabet ind på mobilen mens jeg næsten glædede mig til at skælde ud på een eller anden fupmager derinde, og fik så beskeden: ..blabla har lukket dagen efter Kristi Himmelfart..
- Det har de fandeme timet godt - vi sender lede regninger ud dagen inden en helligdag og sikrer os således at den forurettede kunde først kan få fat i os adskillige dage senere, når vreden har lagt sig!!

Og det kommer garantrisset til at virke efter hensigten, jeg er ikke så gal mere - bare hovedrystende opgivenhed over de gribbe der sidder derinde!! *suk*

Nåmen Jan er til fest med sit arbejde i aften, så jeg glæder mig til 5 timers solitudehygge nu herhjemme - henter indisk mad på grillen senere og skal bare hygge med aftenbad, romanlæsning, en film og lign. inden næste nattevagt - nu kun 3 nætter tilbage denne uge inden friugen, yessir..

Ingen kommentarer: