tirsdag den 12. maj 2009

Opslugt..

Sssshh .. jeg læser..

Fik igår kværnet den nye kongehusbog igennem - var dog desværre langfra så interessant som den forrige, der var simpelthen for mange gentagelser i den, virkede som om den enten manglende korrekturlæsning eller at forfatteren gik ud fra at alle læsere var lidt langsomtopfattende og at hver pointe derfor skulle gentages og understreges op til 3 gange i hvert kapitel, hmm..

Bliver voldsomt irriteret over at læse noget der lader til bevidst at underminere læserens mulige intellekt - jeg vil hellere have det omvendt - at et intellektuelt niveau fastholdes og så kan de, der ikke forstår det sgu undlade at læse det.. Selvsamme irriterer mig i TVudsendelser - hvis eks. ældre mennesker bliver interviewet og intervieweren kategorisk tiltaler de ældre på den langsomme-måde-som-var-de-evnesvage-eller-3-årige-børn!

De ældre på mit arbejde skal nok opponere, hvis en personale skulle tale til dem på denne overpædagogiske og lidt nedgørende måde!! Simplificeringen kan man tage i brug overfor de svært demente, hvor det ikke må være for komplekse sætninger og budskaber man forsøger at få igennem, men at tiltale ældre som om de alle er demente eller tunghøre, pisser mig virkelig af..

Eller hvis programværten bare generelt hele tiden gentager sig selv, hallo - det er ikke nødvendigvis alle i dette land der er ubegavede!!

Nåmen jeg påbegyndte så igår en krimiroman - Paranoia jeg fandt på bogindkøbet igår - og denne er noget mere interessant end kongehusbogen, så SSSHHH - jeg LÆSER!! =)

(Og så har jeg en stak Dan Turell-krimier ventende bagefter - ah, bliver en dejlig friuge!! Elsker det urbane univers og stemningerne skildret i Turells forfatterskab.. Og så har jeg samtidig pt. en ubændig trang til ASAP at begynde at spille noget adventurespil igen - har en pæn stak af adventure til både pc og PS2 med herovre.. Post Mortem og Still Life, Gabriel Knight og Broken Sword er nok de første jeg overtaler Jan til at spille med mig..)

Minder mig om at vi stadig mangler at afslutte Vampire Bloodlines, hmm..

Godt jeg har FRI hver anden uge..

Ingen kommentarer: