fredag den 15. maj 2009

Nogle mennesker burde ikke instruere..

Hjemme igen - træt af Ron Howards indblanden i filmatiseringen af Dan Browns forfatterskab.. Til stadighed formår han ikke at få hovedpersonerne til at nå højere end blot replikoplæsende uvedkommenhed - de er unuancerede, den kvindelige hovedperson er stadig Langdon ufatteligt underdanig og lettere ligegyldig, karaktererne opnår simpelthen ikke at indtræde i deres roller.. Der er langt større fokus på action end uhygge og spænding, hvilket er en skam for fortællingen..

Filmen er skam underholdende og flot filmet, tro endelig ikke andet, jeg er blot træt af at historien simplificeres til intetsigende action snarere end at spille på fortællingens mystik og suspense..

En flot - dog lidt hæsblæsende travl version af Rom, tvivler dog på at den rent faktisk ER filmet indenfor vatikanets mure, må være noget af en kulisseopsætning somewhere - eller måske animation?!

Var positivt overrasket over både Ewan McGregor (ham ku' jeg dog godt lide på forhånd, fantastisk skuespiller) og Nikolai Lie Kaas - de gjorde det formidabelt, synes dog Thure Lindhardt i medierne herhjemme har fået FOR megen opmærksomhed OVER Lie Kaas, uberettiget.. Thure var fin i rollen, en anelse pibende måske, men ganske OK men ikke nogen stor skuespilpræstation, når man nu VED at han kan (set i eks. Flammen&Citronen + Nordkraft) - dette tillægger jeg dog osse instruktøren!!

Men hyggelig aften og underholdende film - har fået lyst til at genlæse både Deception Point og Digital Fortress - men begge er pakket ned i min gamle lejlighed, hvad gør man så - finder dem til billig penge på nettet, selvfølgelig, ka-tjiiing - så' den klaret!!

God fredag aften til alle - tænk på mig tidligt lørdag morgen, hvor jeg slæber mig ned til min flytning, suk..

Ingen kommentarer: