mandag den 25. maj 2009

Mandag aften..

- Har sovet længe idag - til kl. 18.30 men kom først hjem ved 09.30tiden fordi jeg fra arbejde idag kiggede forbi min mors lejlighed for at se til Mokka, som var glad og kælen og så læste jeg i min medbragte bog mens jeg hyggede med ham et par timer mellem 07-09 imorges inden jeg spadserede hjem for at sove..




Og det er altid rart med mandag - første dag i friugen fordi denne dag altid er FRI og MIN og jeg ikke skal noget om aftenen og derfor kan tillade mig at gå sent i seng om morgenen og sove til sent om aftenen..


Nåmen jeg blev for et par dage siden færdig med Copenhagen Noir-novellesamlingen og den var fed - livre noir på Københavnermåden, elsker det..

Og nu er jeg så i gang med Hanne-Vibeke Holsts Kronprinsessen, som jeg erindrer at jeg solgte MANGE af dengang i 2002 da jeg arbejdede i en boghandler, men har aldrig selv fået læst den tidligere..

Fandt den billigt i sidste uge i Føtex - MED DVD med den svenske filmatisering, som vi kværnede igår aftes..


Så denne mandag aften står nu i romanlæsningens tegn..


Og ugen bliver fed med meget få aftaler - har besluttet at holde hverdagene fri for aftaler så jeg kan lade op og klargøre til lørdag, hvor vi holder FEST for venner idet Jan fylder 31.. Glæder mig til de kommende dage bare at nuldre rundt herhjemme med hyggerengøring, romanlæsning (har en stak Turèll-romaner på vej med posten) og fladen ud..


Og så har jeg fundet en fremlejer til min lejlighed sålænge den står usolgt - en venindes datter, som er i bolignød og kan flytte ind om en måneds tid.. Jeg har kontaktet bestyrelsen i min forening (fremleje ER tilladt) og spurgt dem om nærmere retningslinier ved fremleje og på torsdag kommer min veninde så herud med sin datter til en kop kaffe, hvor vi udfærdiger en lejekontrakt (som laves således at i tilfælde af salg af lejligheden, har hun en mindre opsigelsesperiode, dette ER hun indstillet på).. Oprindeligt havde jeg ikke tænkt mig at fremleje den, fordi man jo aldrig ved hvem man får ind og fordi lejligheden jo skal sælges - med med boligmarkedet pt. kan dette trække ud og når det er een jeg kender er det noget nemmere.. Så dette er løsningen for nu - og det er FEDT, det giver mig så meget overskud, fordi jeg ikke sidder med husleje, el, gas mv. mens lejligheden er til salg - disse udgifter overtager min venindes datter.. Bliver en noget mere overskudsagtig sommer og det gør osse at jeg ikke behøver være SÅ desperat efter et hurtigt salg..

Og så nyder jeg sommeren med pæoner i vase herhjemme, elsker dem!!


Ingen kommentarer: