onsdag den 1. april 2009

Morgenslumren..

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
Har eddermame sovet længe idag - gik i seng ved midnatstid igår og erindrer at høre Jan stå op og tage på arbejde tidligt i morges, derfra har jeg så ellers bare slumret til kl. 11.45 hvor jeg vågnede og følte at jeg havde ligget i sengen i flere døgn, fordi de 4 timer fra Jan gik til jeg så vågnede føltes meget længere end blot 4 timer..

Er jeg så udhvilet? Nææh, egentlig ikke, er stadig lidt i en sovedøs, kommer ofte når jeg sover for meget, hmm..

Tiden er en forunderlig størrelse når man sover, sommetider kan 30-40 minutters lur føles som en hel nat, hvor jeg når at drømme en hel historie af events, der synes at burde have taget timer at komme igennem snarere end blot en lurs tid - og andre gange føles 7-8 timers søvn som om, man bare lige har lukket øjnene et øjeblik og implicit overhovedet ikke er klar til at stå op.. Vi kender vel alle de dage, hvor man idet uret ringer tænker: Det' bar'LØGN!! Jeg har jo knapnok sovet endnu!!

Selvom jeg elsker min seng, min dyne og at sove, kan jeg ikke undsige mig følelsen af en gang imellem at ønske at det ikke var nødvendigt for os at sove, (specielt de dage hvor man føler søvnen har stjålet FOR mange timer, man slet ikke har været bevidst om og endvidere slet ikke kan mærke man har fået) tænk hvor meget MERE man kunne nå på et døgn, hvis ikke søvnen stjal en plads i døgnets timer..

Nåmen selvom jeg ikke føler mig udhvilet, men snarere lidt "forsovet", glæder jeg mig dog over at jeg har været sporadisk vågen op gennem morgenstunden og dér har nydt at blive liggende, bevidstheden om at ligge i sengen, som forudsætter en vis form for vågenhed, er det bedste for mig ved at skulle sove!!

Sov sødt når din tid kommer..

Ingen kommentarer: