lørdag den 11. april 2009

Natfilm(festival)..

- Ej, festival kan man vist ikke kalde det, men natfilm, jo tak.. Meget rolige nætter denne uge og efter heavy bloglæsning, nyhedslæsning og ugebladslæsning mellem runderne første halvdel af ugen, har jeg de forgangne par nætter benyttet tiden om natten til at se en bunke medbragte film (for plejehjemmets filmsamling består mestendels af Morten Korch og deslige og er ikke eksakt min smag).. Igår nat så jeg den næsten 3 timer lange The Unbearable Lightness of Being (Tilværelsens ulidelige lethed) - filmatiseringen af den berømte Milan Kundera-roman, og som vaskeægte Prag-sucker, æstetiker og eksistentialist var denne film right up my alley..

Igår hos Jan kværnede vi de to første film i serien om Tempelriddernes skat - børnefilmserien og fandt dem egentlig meget underholdende, specielt fordi tempelridder-historikken jo ER en stor interesse for mig gennem mange år.. Så børnefilmsgenren underordnet, var de sgu meget skægge at se.. Havde regnet med at slæbe 3eren i serien med på nattevagt, men dette modsatte Jan sig, for den vil han sørme OGSÅ se med mig, hmmm - indfanget huh... =)

Så det endte med at jeg istedet tog to Barnaby-film (Midsomer Murders) med - film 1+2 fra serien der pt. følger med Billedbladet hver uge og dem fik jeg så kværnet hér i nat, glorious way to spend the night!! Hæhæ..

Jeg ER og vedbliver at være en sucker for krimier, specielt de engelske såsom Barnaby, der forgår i de pittoreske, små romantiske landsbysamfund - the garden of England.. Og elsker landsbynavnene i serien - Midsomer Worthy, Aspern Tallow, Bishop's Cross, Badger's Drift, Elverton-cum-Latterley, Fletcher's Cross, Lower Warden, Luxton Deeping, Martyr Warren, Midsomer Florey, Midsomer Mere og Midsomer Mallow etc. Fantastiske navne skabt til serien, idet Midsomer i virkeligheden er et fiktivt engelsk grevskab..

Nu har jeg snart fri og skal hjem og lumre og Jan skal til påskefrokost idag/iaften så jeg ser frem til en dejlig rolig solitudeaften derhjemme iaften, hvor skal jeg bare råhygge =)

Ingen kommentarer: