tirsdag den 14. april 2009

Retro renaissance..

For nylig så jeg hele Maj&Charlie-serien på Tv3s webtv og een ting undrede mig - at hele seriens 13 afsnit kan bygges på musik af Gitte Hænning og KUN Gitte Hænning og dette endda uden at man bliver træt af den.. Og musikken passer til serien.. Lidt mærkværdigt egentlig.. Måske har hendes musik en revival - en renaissance om man vil - hjulpet på vej af Talent 2008, hvor Louise på imponerende vis optrådte med netop Gitte Hænning-sange på den fede måde.. Der er noget såre retro over musikken og på en måde er den lidt tidløs..

Men med opblomstring af først retrobølgen i indretningen, hvor vi alle pludselig skulle have koskind, spiraler på væggene, Panton og Arne Jacobsen i hjemmene påny og derpå vintagebølgen indenfor moden - samt genkomsten af bedsteforældrenes navne i nutidens navngivning af børn (Alma, Anton mv.) kan en tydelig tendens hen imod det forgangne øjnes..
Og hvorfor skulle musikken egentlig ikke følge trop? Jeg ville ELSKE en revival af 50/60er poppen og rock n roll - dér kan man snakke om TIDLØS!! Men starter vi med Gitte Hænning er dette osse bare helt OK med mig..

Jeg snakker med mig selv, snakker med mig selv, taler med mit bedre jeg..

Ingen kommentarer: