lørdag den 14. marts 2009

Skam mig, skam mig..

CHRIST!! Det er sgu snart 10 måneder siden jeg sidst har skrevet noget *rap over fingrene mæ den styggeste lineal jeg kan finde* og det værste er at jeg ihvertfald ikke de sidste 6 måneder har haft nogen undskyldninger herfor.. Blev færdig med min forhadte praktikperiode og afsluttende skoleprojekt primo oktober og har siden da arbejdet fast i nattevagt på mit gamle plejehjem på vesterbro.. Altså 5-6 måneder nu med ro til at skrive om natten og fri hver anden uge 7 dage/nætter i træk og alligevel er jeg ikke nået længere end snusen rundt på andres blogge, hmm..

Nåmen der er egentlig sket en del siden sidste sommer - bor stadig i min gamle lejlighed, men forhåbentlig not for long - er ved at sælge med 2-3 interesserede købere og som markedet er nu har jeg slået 300.000 af prisen ift. andelsværdien, hvilket betyder at jeg stadig går ud af salget med over 600.000 på lommen til køb af ny lejlighed efter indfrielse af lånet i min lejlighed, herligt =) Lejligheden som den er pt. og kortvarigt endnu inden nedpakningen:



Stuen i forårsmorgenlys..

Mokka på mit koskind i stuen


Spisestuen set fra stuen..


Køkkenet i morgenlys..

Nåmen 2009 bliver et år med store omvæltninger - af den gode slags, dog - jeg håber på at sælge min lejlighed i maj, bruge en friuge medio maj på at pakke ned og flytte ud og så rykke over i kærestens lejlighed, hvor jeg skal bo indtil vinteren med de fleste af mine ting og møbler opmagasineret, fordi... Til oktober skal vi giftes og derefter skal vi sælge kærestens lejlighed til min mor (som naturligvis hellere vil have hans store lyse lækre 3værelses centralt på vesterbro med nyt køkken og nyt bad, udsigt und alles end sin nuværende trange, mørke 2'er uden bad og med bakke-ind-wc).. Vores forlovelsesringe - sølv med rødguldshjerte og brillant..

Kærestens lejlighed er kommet til at se således ud:

Spisekrogen i stuen..

Sofabordet + stuevinduet..

Udsnit af køkkenbordet med kaffemaskine mv.

Vi satser altså på en midlertidig sammenflytning i hans lejlighed 6-10 måneder over sommeren/efteråret og så efter brylluppet finder vi et passende fælles hjem - preferably på vesterbro - kigger på 4-5 værelses og idet vi sammenlagt har over 1 mio. at lægge kontant er det faktisk RET fede andelslejligheder vi har kig på.. De vigtigste kriterier er LYS, beliggenhed, stort badeværelse (og ikke mørkt!) og stort køkken - helst samtalekøkken/alrum eller blot køkken med spisekrog.. Glææææder mig til om eet år ved denne tid, hvor vi forhåbentlig er på plads i nyt fælles hjem og jeg er igang med at færdiggøre mit uni-studium og endelig kan blive BA efter 9 år nu med orlov X 100.. Mangler een skide eksamen, som er svær og jeg tidligere er dumpet, hmm.. Frygter den..

Nåmen jeg er rigtig glad for min nattevagt ellers, nyder roen på arbejdet om natten og friheden til at få læst romaner, læst nyheder på nettet, skrive blog, læse blogs mv. Når jeg får købt en bærbar pc (den gamle er udtjent og pengene til den nye er på 2. år udlånt til min søster) kan jeg tage den med og udi fremtiden få lavet lektier om natten på arbejdet.. Arbejdet har selvfølgelig en del opgaver, tilsyn, vasketøj mv. men ofte er disse ting tidsmæssigt ret overkommelige og mestendels er arbejdet en rådighedsvagt, så det er meget frit og afslappende.. Ofte slapper jeg mere af PÅ arbejdet end når jeg har fri derhjemme med (som altid) 100vis af gøremål..

Og så ER jeg jo natteravn af natur, jeg ææælsker nattens æstetik, ro og stemninger - elsker at cykle hjem om morgenen i ro og mag når alle andre haster på vej til arbejde..


Morgenvinterlys på Vesterbro på vej hjem fra nattevagt over Enghave Plads..


Elsker følelsen af at have al tid i verdenen til dette, komme hjem og nusse om katten, spise morgenmad og morgensumpe sålænge jeg orker inden jeg lægger mig ind i de store bløde dyner og slumrer og for det meste kan jeg sove UD fordi jeg jo først møder kl. 23.00 om aftenen.. Og dette var jo netop idéen med at bide 7 stagnerende måneders sur dagvagtspraktik i mig under sosu-uddannelsen - at kunne FÅ en fast nattevagt som studiejob (har orlov fra uni indtil februar 2010 pga. flytninger mv. dette år), som timemæssigt er deltid men kaster en fuldtidsløn af sig og er et job med tid og ro til lektielæsning om natten..

Nåmen jeg sidder så på arbejdet nu, skal igang om en halv time med morgentilsynene og har fri om 2,5 timer og skal bare hjem og morgenhygge og sove, så kommer kæresten hjem til mig iaften og spiser inden næste nattevagt..
To nætter tilbage endnu - så er der dømt FRIUGE!! 7,5 lækre døgn med FRI!!

En anden fordel ved nattevagterne er også at jeg altid har fri og implicit har mulighed for at være hjemme i dagtimerne til eks. lægebesøg, tandlæge, tekniker, håndværkere, pakkepost mv. - ikke noget med at planlægge disse og skulle have fri for at få ordnet dem, skønt!!

Og så føler jeg faktisk, nok fordi arbejdet er roligt og jeg samtidig arbejder i et tidsrum de fleste mennesker ikke er bevidste om, at jeg ikke er på arbejde i gængs forstand i NV-ugen, endnu en bonus.. Men jeg ville dog ikke trives med at være i plejefaget resten af mine dage - 5 år som fast ufaglært vikar og nu fast nattevagt som faglært nogle år mens jeg studerer færdig er NOK på sigt - ville gro fast og savne intellektuel stimulation hvis ikke jeg havde studiet ved siden af og jeg tror osse at visheden om at jeg kun skal have denne nattjans i 3-4 år mens jeg bliver BA og MA på ITU hjælper på det.. Det medfører at jeg NYDER min nattevagt mere - nyder rytmen og friheden i jobbet fordi jeg netop VED at det ER midlertidigt og at jeg med tiden vil ende i en dagstilling - formentlig indenfor kommunikation når jeg er færdig som akademiker..

Har fødselsdag den kommende uge - fylder 28 (CHRIST! Føler jeg har blinket med øjnene og sprunget fra 20-27/28!!) så en del tid pt. og den kommende friuge er gået/kommer til at gå med festforberedelser idet den nære familie og venner er inviteret til boller, kakao, snacks, drinks og karaoke lørdag d. 21/3..
Glæder mig..

Igår, fredag var vi et smut i Ikea i "Neo" (bilen) og købe vaser en masse, syntes der manglede en del i kærestens lejlighed, hvor jeg holder festen om en uge, og håber naturligvis på en masse fine buketter.. *hint* =)=)=)



I februar på vores 2årsdag som kærester friede min kæreste til mig - vi bestilte ringe og planlægger nu bryllup som skal stå (om alt går vel med rådhuset) tirsdag d. 13/10 - hvorfor en tirsdag?? Fordi datoen er MIN ultimative yndlingsdag på året - elsker efterår og oktober i særdeleshed og 13 er mit lykketal, derfor (sender en tanke til Knights Templar som blev forrådt og grillet på denne dato i det herrens år 1307 *RIP*)!! Vi holder noget reception for Gud og hvermand på selve dagen efter folks arbejdstid og om lørdagen satser vi på at tage med den næreste familie og venner til Dragsholm Slot til bryllupsfest med overnatning, bliver fantastisk..




Dragsholm Slot - håber IKKE at blive hjemsøgt af den hvide dame, brr..


Et typisk slotsværelse til overnatningen..


Selvfølgelig noget omstændeligt med TO bryllupsdage - to gange sat hår, to buketter mv. men sådan er dét og regner med at samme kjole godt må bruges to gange på een uge.. Ugen efter tager vi på bryllupsrejse - formentlig til Firenze med TOG!! Hader at flyve men ææælsker lange togrejser, de minder mig om barndomsture til Alsace og der er noget såre nostalgisk over dem, så jeg hepper på togtur, som osse er billigere end fly, men det tager så to døgn af rejsen, således at vi kun får 5 reelle dage i Firenze, mon ikke det går!?

Firenze - een af de smukkeste byer i denne del af verden..

Det var alt for nu, har følt mig inspireret af andres blogs og håber virkelig at bevare inspirationen, så jeg kan få skrevet jævnligt fremover..

God nat til Jer alle, jeg vil gå runde nu og hjem og sove når alle I andre begynder at åbne glukkerne op til en frisk ny lørdag morgenstund.. Iøvrigt er det osse fantastisk at gå hjem i weekenderne kl. 07 om morgenen når jeg får fri, når hele Danmark endnu blunder for nedrullede persienner og gaderne er øde (bortset fra enkelte fulderikker og kunde-spejdende taxaer) og man kan stille sig midt på Istedgades kørebane i 2 minutter og fotografere uden der er nogen trafik til hinder for dette =)

Det er eet af de sødeste dagvagtsweekendteams der er på tjans denne weekend (inkl. min veninde som har fået fast dagtjans hér i huset) så jeg overvejer om de fortjener friskbagte boller imorgen tidlig ved morgenrapporthyggen?! De bliver SÅ glade for friskbagt søndagsmorgenmad og dejen har masser af tid til at hæve mens jeg går morgenrunde - plejer at blive fantastiske store og lækre boller.. *overvejer*..

Ingen kommentarer: