mandag den 1. juni 2009

Sommerlumren..

'Kæft det' varmt - lummert og klæbende.. Både igår og idag har lummerheden ligget over byen og i lejligheden hér på 3. sal er luften næsten stillestående på trods af åbne vinduer i alle rum..

Om natten når jeg går i seng spørger jeg Jan om vinduet er lukket, svaret er hver gang nej, det ER åbent, men det føles ikke sådan..

Man siger at varmen kryber opad, ja tak, du - er sgu glad for at jeg ikke bor på 5. sal så!!

Nåmen sommeren ER vist over os - både i måned og vejr.. Og jeg nyder da sommeren på sin vis men eftersom jeg er natteravn, elsker efterår, vinter, kulde og regn, er jeg bestemt ikke fortaler for sommerens lumre hede..

Nu varer det nok ikke længe før vi for alvor oplever en sommerhedebølge hvor byen lugter af brændt overophedet asfalt og alting foregår i en slow motionagtig døs forårsaget af heden, det har nu alligevel sin charme..

Vi tager tyren ved hornene og går om en time en aftentur ned ad boulevarden, henter en pizza (vesterbros bedste hos ItziPitzi) og tager den med hjem til mor og Mokka, hvor vi har tænkt os at tilbringe aftenen med nogle film og pizzaer inden jeg trisser på arbejde sent i aften..

Velkommen til juni og skrid så ud af min lejlighed, fordømte lummerhed!!
På trods af åbne vinduer og gardiner trukket for, står den skarpe sommersol og lumre hede ind i lejligheden som en tung dyne i disse primo-juni-dage..

Ingen kommentarer: