søndag den 7. juni 2009

Søndag aften og SimCity..

Sidste nattevagt venter - tager afsted om halvanden time og læser i nat den sidste Turèllkrimi færdig - Mord i San Francisco..

Har iaften taget flere billeder af een af mine SimCitybyer og planlægger for den kommende friuge, som starter imorgen tidlig kl. 07 at få bygget nogle nye SimCity-byer..

En moderne udgave af Atlantis og det sagnomspundne Arcadia..


Jan tager på en 4 dages forretningsrejse til Bulgarien imorgen tidlig og kommer først hjem igen torsdag aften - glæder mig faktisk til nogle dages solitude, hvor jeg bare skal råhygge og nusse rundt herhjemme og læse bøger, se film, spille spil mv. og kun har migselv at tage hensyn til..


Imorgen har vi nattevagtsmøde på mit arbejde kl. 14 og det kan ikke betale sig for mig at sove inden mødet så det bliver noget med at holde mig vågen om formiddagen - få gjort rent, så her er lækkert til friugen og handlet ind - planlægger bl.a. en tur i TPmusikmarked efter et par nye film - overvejer stadig om jeg gider give fuld pris for Max Payne-filmatiseringen.. Var ikke SÅ begejstret for den, men den ER jo film noir og jeg elsker Max Payne-spillene.. Må se imorgen, hvad jeg bestemmer mig for, men vil gerne have nogle nye film at dandere den til under min 4dage-lange solitude så eet eller andet skal jeg nok få lagt i kurven..
Og så har vi ellers været ude hos min far og katten Miw og spise aftensmad idag, kom hjem for en time siden..


Hér er så nogle billeder fra min anden SimCity-by, Rhedae - forskellige bydele på forskellige tidspunkter af døgnet (hér hhv. nattetide og skumring):
Elsker SimCity Societies for æstetikken i det og det urbane - jeg elsker jo byen og fascineres af urbanitet og muligheden for ikke blot at bygge noget urbant i SCS men tillige kunne gå helt ned i gadeplan og se detaljerne, er jeg meget begejstret for.
Desuden er der talrige fede detaljer i spillet - bl.a. at man kan følge de enkelte simmere (mennesker) rundt i byen, at man kan få oplysninger om hver enkelt bygning, at der er rig detaljering såsom røg op ad skorstenene, at lyset ikke tænder samtidig i alle huse/lejligheder men tænder (og slukker om natten) efterhånden som de enkelte simmere kommer hjem/går til ro..
Skyggelægningen i spillet er et kapitel for sig selv - skyggerne bevæger sig over gader og bygninger følgende døgnets lys, solen bevæger sig tillige om morgenen og aftenen henover himlen..
Man kan opleve vejr-"fænomener" såsom regn, der osse kan fanges på billederne..
Og i velhaverkvartererne kører næsten udelukkende luksusbiler rundt mens det i slumkvartererne er gamle udtjente vrag såsom Skodaer og Ladaer der dominerer gadebilledet..
Et meget detaljeret og yderst gennemført spil!!
Jeg er specielt begejstret for slumkvartererne i spillet - de meget detaljerede slumbygninger og fabrikker er smukke på deres vis - depravationen er meget gennemført og jeg er jo en sucker for film noir-agtig urban depravation, så jeg jubler over æstetikken i slumbygningerne!!
Jeg kunne blive ved - elsker det spil - selvom det aldrig kommer til at toppe Sims2 for mig (Sims3 er jeg so far ikke interesseret i - har NOK i Sims2 indtil videre)..

Ingen kommentarer: