fredag den 5. juni 2009

Natteregn..

- To "festishs"(nattetide + regnvejr) opfyldes på een gang denne sene nattetime, hvor det ØSER ned udenfor - er en ren syndflod, gaderne udenfor plejehjemmets vinduer ser druknede ud på den oversvømmede måde, men det har osse styrtregnet og tordnet den forgangne times tid..

Sidder og ser ud på uvejret og nyder lyden af regnens heftige trommen på vinduerne og de nu aftagende tordenskrald.. Selvom jeg elsker regnvejr, er jeg trods alt glad for ikke at være udendøre lige nu..

Men det er sgu hyggeligt at sidde herinde og høre regnens pisken og tordenskrald og blæstens rusken i træerne.. Bistert vejr..

Var lige før jeg kom for sent på arbejde igår aftes, jeg plejer altid at være i så god tid, at hvis klokken bliver 22.50 og jeg ikke er kommet (skal reelt set først være der kl. 23.00) begynder aftenvagterne at kime mig ned på mobilen for at sikre sig at jeg kommer, tsk altså!!
Nåmen jeg kom sent ud ad døren igår, havde besøg og skulle liiige nå i bad og ordne en masse ligegyldige småting så da jeg endelig nåede Istedgade omkring kl. 22.50 var der afspærret dér hvor jeg plejer at skrå over gaden af en mega flok brandbiler, ambulancer mv. og folk hang ud ad vinduerne og kommunikerede med brandmændene, men jeg havde ikke tid til at være nysgerrig og finde ud af OM der var brand i gaden for jeg var sent på den og måtte en længere omvej for at komme over gaden pga. afspærringen.. Nåede dog herind lige på slaget til nogle lettede aftenvagter, som var nået at blive blege ved tanken om tvungen dobbeltvagt hvis ikke jeg kom..

Jeg satser på at HVIS der var brand i gaden, kan jeg læse om det på nettet i nat eller imorgen..

Er nu ved at være halvvejs i denne nattevagtsuge - næste friuge skimtes i horisonten om lidt over 3 døgn fra nu - 3,5 vagter tilbage..

Imorgen er det første dag denne uge, hvor jeg ikke har nogen aftaler endsige ting jeg skal nå om aftenen, så jeg glæder mig til at sove læææænge, hæhæ..

Har tænkt mig at sove til kl. 17.00, men det havde jeg nu osse planlagt igår og vågnede istedet 13.30 og stod op dér efter blot 5,5 timers søvn og læste Mord på Malta færdig, tsk tsk..

Meeeen imorgen HAR jeg tænkt mig at sove ud, basta! Og Jan har kun halv arb.dag imorgen så han kommer allerede hjem ved 12tiden.. Han har bare at luske stille rundt derhjemme mens jeg slumrer.. Grrrr... :)

Ingen kommentarer: