tirsdag den 2. juni 2009

Natski..

Var rigtig hyggeligt hos mor tidligere igår aftes - vi ankom ved 18.30tiden med lækre tynde italienske pizzaer (ikke det der araberpizza) hos hende og hyggede til ved 22.30tiden med Poirotfilm, legen og kælen med Mokka og sladren.. Og vi er inviteret til middag hos hende på onsdag.. Savner sgu min kat i hverdagen så det er superlækkert når vi kan kigge forbi flere gange ugentligt.. Men der er i grunden heller ingen undskyldning for ikke at få besøgt ham, eftersom min mors lejlighed ligger 1 min. gang fra mit arbejde..

Og Mokka er faldet til hos hende og trives, han virker glad og harmonisk, er kælen, legesyg og dejlig som altid og han nyder at ligge i mors ekstra brede vindueskarme og kigge ud på leben nedenfor vinduerne både til gården og gaden..

Nu prøver vi snart - en aften med sommerlunhed i luften - at præsentere ham for mors hyggelige gårdhave.. Kunne være dejligt for ham med friheden til at få lidt frisk luft i gården, som desuden er lille og intim og et rent katteparadis..

Nåmen nu er jeg så på nattevagt - den første af slagsen i denne nattevagtsuge og jeg nyder roen herovre og har taget en film med jeg kan hygge med senere..

Og idag har Jan fødselsdag, så iaften, når jeg har sovet efter nattevagt, tager vi på vores indiske yndlingsrestaurant og spiser fødselsdagsmiddag og så på café efterfølgende inden min næste nattevagt imorgen aften..

Og det glæder mig at det lumre vejr har lagt sig om natten så det nu ER til at ånde på arbejdet.. Jeg skal dog ikke beklage mig over den varslede koldfront fra idag (tirsdag), som vil gøre det noget nemmere at sove for mig i dagtimerne mellem nattevagterne..

Elsker om morgenen at ligge i sengen inden jeg slumrer ind og kigge ud i gården på genboernes lejligheder og se hvordan folk farer rundt og høre naboer trampe ned ad opgangstrappen på vej til arbejde mens jegselv bare ligger varmt og blødt og skal sooove og holde fri.. Hæhæ..

Derudover nyder jeg i disse dage duften af de mange blomster derhjemme - roser i køkkenet og gerbera og pæoner i stuen - pæonerne spreder en mild blomsterduft i hele stuen, der er fantastisk.. Og jeg elsker synet af dem - store barokke blomsterhoveder..
Blomsterne i lejligheden: - Roser på køkkenbordet - Gerbera på stuegulvet - pæoner på spisebordet - duftende pæoner på stuegulvet..

Ikke mere herfra for nu, har været en dejlig friuge med masser af hygge, fest og afslapning og nu "truer" en god nattevagtsuge med flere fede aftaler i fritimerne..

Ingen kommentarer: