fredag den 24. juli 2009

Stadig ferie..

Kun 3,5 døgn tilbage af ferien, men jeg føler sgu at jeg har haft fri i månedsvis efterhånden..

Da vi kom hjem fra sommerhuset for 8 dage siden og jeg stadig dér havde halvanden uges ferie følte jeg allerede at jeg HAVDE holdt 3 uger og selvom jeg har NYDT den sidste uge, har jeg for første gang nogensinde egentlig ikke haft brug for den, føler jeg..

Normalt føler jeg (som velnok de fleste andre) at ferien er for kort og man tænker åh nej når ferien går på hæld og hverdagen nærmer sig og føler man har brug for ferie EFTER ferien, men sådan har jeg det ikke denne gang..

Og for første gang havde jeg heller ikke samme form for nedtælling til ferien de sidste uger, som jeg plejer, for jeg følte inden ferien egentlig ikke at jeg havde brug for den, som før i tiden..

Jeg tror det kommer af at jeg har vænnet mig til med min nattevagt at have fri hver anden uge - at jeg har vænnet mig til hver anden uge at holde en miniferie på 7 døgn (hvor man eks. kan nå både miniferie til eks. Paris i 5-6 dage eller tur i sommerhuset) og derfor har indrettet mig efter hvad jeg kan nå på disse friuger.. Og når jeg så pludselig har 3 X friugens længde ferie i træk, virker dette som utroligt lang tids fri ift. at jeg stadig når det jeg vil på den normale friuges længde og derefter har to friuger tilbage til at lave ingenting..

Jeg har nydt at lave ingenting den sidste uges tid - bare nyde byen, shoppe, se venner, se en masse film mv. Men jeg ER klar til at vende tilbage til arbejdet mandag aften - bliver rart med noget mere retning i dagene igen..

Men weekenden nu skal skam udnyttes som sidste ferietørn - skal på indisk restaurant iaften og i biffen og i byen med Jan og Linda og imorgen skal vi med to venner på sushibar og på druk, hæhæ..

Nu kan jeg så afvente om mindre end 3 måneder igen at have 3 ugers ferie - i forbindelse med brylluppet, men dér tror jeg nok at tiden vil flyve afsted fordi der er så mange ting der skal ordnes dér - fester, rejse mv.

Ingen kommentarer: