tirsdag den 29. september 2009

Tirsdag med tasker, servietter, Hotel West og Gabriel Knight..

- De sidste indkøb til brylluppet (udover drikkevarer, snacks mv. som vi køber senere på ugen) er nu i hus - var ude idag og købe nogle festtasker - selskabstasker om man vil som passer til mine kjoler..


Og nu ER både kjoler, ny makeup, foundation, smykker, hårpynt, tasker, jakkesæt mv. således på plads herhjemme og vi er ved at være klar til brylluppet om et par uger..


Kjoler og tasker på plads herhjemme..


Fik også købt servietter idag - måske en mærkværdig ting at gå op i - men de skal matche mine retrostribede Iittalaskåle til receptionen og derfor har jeg købt et lager Iittala-servietter, som man ikke liiige finder i supermarkederne men skal i indretningsbiks efter..

Iittalaskåle - og matchende servietter..


Savner somme tider vesterbro på den gamle måde før ansigtsløft og byfornyelse - savner dengang portene var ulåste og baggårdene var grå og beskidte - dengang en baggård VAR en baggård og ikke en oase af velvære..


Da jeg boede i Westend i mine teenageår erindrer jeg Hotel West på hjørnet af Dannebrogsgade og Westend, som var et lurvet og lettere skummelt hotel, som mindede om skumle baggyde-Pariser-hoteller.. Hotellet lukkede efter brandtilsyn i 2005 og de seneste uger har jeg jævnligt fået et stik af vemod når jeg cykler forbi bygningen, hvor det lå dengang - for om ikke andet repræsenterede det sgu det gamle vesterbro, hvor der var plads til det skæve og lurvede..



Meeen hvis jeg savner det FOR meget kan jeg læse Westend-romanen som foregår på om omkring Hotel West..


Her et par enkelte billeder det lykkedes mig at støve op af hotellet:





Det skumle Hotel West før 2005, hvor det lukkede..


Og så har jeg ellers brugt eftermiddagen denne tirsdag efter taskeindkøbet på at genopfriske bekendskabet med mit gamle yndlingsadventurespil - Gabriel Knight 3 - foregående i Rennes-le-Chateau - en by jeg besøgte i 2004 og VIL tilbage til indenfor de kommende år - måske i 2011..



Taget i betragtning at spillet har omkring 10 år på bagen var grafikken faktisk OK - tidlig 3D og til at leve med idag, hvor vi ellers er forvænte med en grafisk æstetik der sparker røv til virkelighedens verden!!

Screens fra adventurespillet Gabriel Knight 3 - Blood of the Sacred - Blood of the Damned - foregående i Rennes-le-Chateau med jagten på SANGREAL:


RLC i spillet - med byens hotel som ikke findes i virkeligheden - ej heller springvandet..
Villa Bethania og Tour Magdala findes også IRL - dog er Tårnkomplekset større IRL..

Kirkegården og kirken indvendigt - den indvendige kirke er en ret fin replika af virkeligheden..
- "The name's Kniiight, Gabriel Kniiight!!" *LOL*

Ingen kommentarer: