fredag den 25. september 2009

arbejdsweekend - igen..

Sådan er det jo hver anden uge men jeg er nu over halvvejs i denne nattevagtsuge som igen-igen har været ret rolig..

Forleden kværnede jeg en medbragt film på arbejdet i ventetiden mellem runderne - Dirty Pretty Things - ret fed socialrealisme om skyggesiderne i det engelske immigrationssystem, hvor en ung illegal indvandrer forsøger at gemme sig i London boende på en sofa hos en kollega og arbejdende som taxachauffør om dagen/aftenen og natportier på et hotel. Indtil den dag han finder et hjerte i et wc på et af hotellets værelser og begynder at udrede en større organiseret handel med organer, som immigranter sælger for at få falske pas til den vestlige verden og dermed, hvad de håber er adgang til et bedre liv.
--> En tankevækkende film, som efterlader een med en stor påskønnelse af eget liv og de mange privilegier vi i dagligdagen bare tager for givet. Eks. frihed, dansk indfødsret og retten til et vesteuropæisk pas som sikrer friheden til at rejse, hvorhen vi ønsker uden særlige restriktioner!

Ellers har ugen været afslappende set i forhold til de sidste ugers friuger, hvor jeg har haft travlt med indkøb og booking af de sidste ting til festerne i oktober - disse ting ER nu på plads og derfor har jeg nydt denne uge at kunne slappe af i dagtimerne/aftentimerne herhjemme og ikke have en masse gøremål ved siden af arbejdet..

Og igår udkom den nye krimi af Sara Blædel - Hævnens Gudinde, som jeg nu er omtrent halvvejs i - læser den færdig i nat på jobbet..

Iaften skal vi igen på Al Diwan til dejlig indisk middag og derpå hjem og se 1. semifinale i Talent 09 - glæder mig..

Og så er der Tour de SUF iaften for ansatte i plejebranchen - årligt tilbagevendende fest og fordi jeg skal på arbejde får vi penge til at kunne købe noget mad på jobbet, ret god ordning må man sige - sådan er reglerne for både aftenvagter og nattevagter der arbejder denne dag på året - vi får kompensation for ikke at kunne være tilstede ved festen.. Sanne og jeg planlægger allerede at sende en kollega ned i den nærmeste natåbne pizzabar efter klamme ting, hæhæ..

Her i weekenden skal Jan til en fest i Jylland, hvor han er væk et døgns tid, glæder mig allerede til solituden imorgen aften, at sove riiigtig længe uforstyrret og bare flade ud med bøger, film eller lign. om aftenen og nyde roen..

Den kommende friuge - som starter mandag morgen om 2,5 døgn (3 nattevagter tilbage) bliver også mere rolig end de foregående måneder - med kun få aftaler og ikke mange gøremål og de fleste romaner ER læst, så det bliver dejligt med sådan en uge med plads til impulsivitet mv.

Ingen kommentarer: