søndag den 22. november 2009

Novembermørke morgener..

- kommer bedst til deres ret oplevet indefra :)


Jeg er jo sygemeldt en uges tid endnu og har som vanligt (under ferier, sygdom og i friuger) haft en mærkværdig døgnrytme - ikke sådan laid-back-soven-længe-til-eks-ved-11tiden, nænej ENTEN er jeg oppe hele natten og går i seng mellem 07-10 om morgenen (og sover hele eftermiddagen væk) eller også går jeg i seng ved 21/22tiden og vågner med hønsene ved 04tiden og slæber mig ud af sengen en time senere og oplever både morgengry, morgenregnvejr, lyde fra nabolejlighederne der bevidner folks ståen op og rusten sig til en ny dag og deres (og deres børns) buldren ned af trappen mellem 07-08..

- Mærkeligt at jeg ikke bare kan "sove længe" as in - som normale mennesker..



Men det ER så sandelig blevet november - lyset (eller skulle jeg snarere sige MØRKET), gråheden, regnen, overskyetheden og kulden ER bare november og jeg elsker det og klapper i mine små depravationsdyrkende hænder..




Lad os sige det således: jeg får (selvom jeg ikke er på nattevagt i disse uger) oplevet en fair share af solopgange (af den vintermørke slags, hvor man blot aner solen BAG skyerne) - man ser dens spæde lys men ikke solen selv..




Og forleden morgen fik jeg lyst til at tage et par stemningsbilleder af lejligheden (som normalt er RET lys og solrig), som den tager sig ud en vilkårlig hverdagsnovembermorgen ved 08tiden.. Dunkel og kølig - ren film noir - kom alle I filmmænd, I kan filme hos mig.. Oder!?



Novemberstemningsbilleder af mit vintermorgendunkle hjem og den morgenøde gård, taget en hverdagsmorgen, medio november:







Hallelujah for vintermørke morgener..

Ingen kommentarer: