torsdag den 26. juni 2008

Minder mig om de mange musik-quizzes vi gennem tiden har lavet i min familie - er udaf en meget stor familie (på min mors danske side) af musikelskere, mennesker som LEVER for musik.. Har SÅ mange minder gennem mit liv om min mor som sad oppe hele nætter med hovedtelefoner på og hørte musik så højt at hun ligesåvel kunne have droppet hovedtelefonerne.. Hun var i en slags trance når hun sad sådan, i en anden verden..
Eskapisme måske?!
Min mors tvillingebror er familiens helt store musikgeni - han ved ALT om alt, indenfor både gammel og nyere musik og eftersom det altid er HAM der strikker de store familie quiz-aftner sammen, vinder han også ubetinget - hver gang.

Er vokset op med 50/60er pop/rock/yeye hos min far/bror og med 60/70er hos min mor..

Nåmen ofte har min bror og jeg også lavet miniquizzes til hinanden, testet hinandens viden og smag - eks. havde jeg for et par år siden følgende spørgsmål til min bror:

1. Nævn den BEDSTE KANON nogensinde i en sang

2. Nævn det mest sentimentale instrumental-nummer nogensinde

- Han kunne ikke komme på nogle svar, men gav mig RET da jeg kom med MINE bud.. Hvad er dine?

Ingen kommentarer: