mandag den 11. oktober 2010

Afskeden..

Min bedste ven er for halvanden uge siden daffet afsted til Cambridge, hvor han skal tilbringe de kommende 4 år med dét han gør bedst - at forske i oldtiden..

Vi havde en god afsked med ham torsdag i forrige uge, hvor jeg (efter få timers søvn, hvilket er et typisk stunt for mig i en friuge) ved 08tiden om morgenen tog ud til Rune og Henris lejlighed i sydhavnen og spiste morgenmad med dem og derpå fulgtes vi til lufthavnen, hvor vi fik sendt Rune godt afsted..

Det er som ventet en hård adskillelse for specielt Henri, så derfor valgte hun og jeg at tilbringe resten af torsdagen sammen, for at støtte hinanden..

Så vi tog et tog fra lufthavnen til Nørreport ved 09.30tiden denne morgen (ELSKER at køre i tog!) og derfra en bus gennem Nørrebro - gjorde et pitstop for at købe slemme ting i en blandselv-slik-biks til en rigtig synde-tøsehygge-trøstespise-dag og derefter tilbragte vi hele dagen og aftenen sammen hos mig - og det var sgu hyggeligt :)

Jeg synes vi var ret gode til at abstrahere fra visheden om Runes afrejse og vi fik set tøsefilm, sladret en masse - og sidst på aftenen var vi i barnligt mood og fandt min store Bratz-samling frem, som vi fik sorteret og forsøgte at lege lidt med..

Og grunden til at jeg har Bratz: 1. Jeg er barnlig (elsker tøjdyr, tegneserier og legetøj selvom jeg faktisk ikke længere kan finde ud af at "lege" med tingene, tænk bare på min mors samling af billedbøger, dukker og dukkehuse, jeg har det ikke fra fremmede!!)
2. Jeg kan godt li' at ha' noget legetøj i mit hjem som besøgende børn (niecer og veninders børn) kan lege med, når jeg passer dem eller når de besøger mig med deres forældre. Og disse legeting består så af nogle bamser og dukker og et lille trækagefad, noget udklædnings-prinsessetøj (og KRONER naturligvis ;) samt den store Bratzsamling og de to gyngefår.. Det betyder dog osse at besøgende børn ikke får adgang til MINE bamser, som ikke er legebamser, men er voksenbamser - jeg synes bedre jeg kan tillade mig at have mine bamser i fred, fordi jeg netop kan tilbyde ungerne andre ting de må lege med.. Og så har vi jo også en masse barnlige DVDfilm og spil (eks. My Horse and Me-spillene) samt en fantastisk og ret stor legeplads i vores gård, så jeg synes egentlig at underholdnings/lege-tilbuddene er ganske OK for børn på besøg..
3. Bratz var ikke fremme i min egen barndom og jeg synes, da de begyndte at dukke op omkring 2001-2002 at de var noget sejere end eks. Barbie, som havde været hittet i min 1980er-barndom - jeg tænkte at hvis Bratz havde været fremme tidligere, ville det have udkonkurreret Barbie BIG TIME i mit legeværelse - Barbie er på en måde for voksen og lidt.. kedelig.. Bratz er så meget mere urban, trendy og ungdommelig - meget mere min stil.. Det skal dog siges at selvom min Bratz-samling er ret stor, har den faktisk ikke kostet særlig meget, da ALT er købt brugt gennem dba.dk, hvor man eks. får en samling med raskvæk 20 Bratz-dukker med tøj og tilbehør kastet i nakken for 3-400 kr. Dét synes jeg er billigt ift. nyprisen på dukkerne og ift. at jeg udelukkende har købt samlinger, hvor tingene var i meget god stand. Og jeg synes osse det er billigt sluppet ift. de mange timers leg småpigerne kan have herhjemme med dukkerne!!
Ooog så er det jo heller ikke udelukket at jeg en dag selv ender med en unge - en datter preferably, for hvad hulen skal jeg ellers gøre af alle de dukker og prinsesseting!? ;)



Nåmen hér er lidt billeder fra afskedsdagen:





Morgenmad hos Rune og Henri ved 08tiden..


Afsked i lufthavnen ved 09tiden..




Henri og mig på Nørrebro - i slikbiks ved 10tiden..






Slik, tøsefilm og kattehygge herhjemme..





BRATZ!!

Og pizzaer og spændingsfilm om aftenen - inden Henri valgte at overnatte i vores gæsteværelse for ikke at blive ked af at komme alene hjem til sin tomme lejligheden denne sene aften..

Ingen kommentarer: